דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי - היערכות נכונה של עסקים לשנת 2012 - אביתר שפילמן 

מאת    [ 12/02/2012 ]

מילים במאמר: 845   [ נצפה 1817 פעמים ]

   בפתיחת שנת 2012, עסקים רבים חדשים, קטנים ובינוניים חוששים, האם "סוף העולם" הקרב הוא גם "סוף העולם" של העסק שלהם? בקיץ של 2011 היינו עדים לדרישת חלק גדול מהעם לצדק כלכלי חברתי. האצבע הופנתה לטייקונים והממשלה אבל ההשפעה של הדרישה הגיעה גם לעסקים הקטנים יותר. למרות הדיבורים על מיתון קניונים נפתחים, חנויות חדשות נכנסות לשוק שכל הזמן משתנה, חלקם מחוץ לארץ ולוקחות נתח מהקהל. בעלי עסקים רבים נמצאים במרוץ מתמיד אחר הגדלת ההכנסות וייעול העסק והשירות. ישנם עסקים שמנסים שוב ושוב בכל מיני דרכים להתמודד עם הצורך להגדיל את המכירות ואת ההכנסות ללא הצלחה רבה. חלקם מגדילים את ההשקעה אבל לא רואים מזה הגדלת תשואה מתאימה. אחרים קוראים עיתונים, כתבות, ספרים, מנסים ליישם אבל לא מצליחים. ישנם עסקים רבים בעלי משאבים רבים אשר לא יודעים להשתמש בהם נכון, זה אחד הגורמים העיקריים לעסק להיתקע מלהתקדם ולהצליח. במיוחד שבשנים האחרונות מגוון המשאבים והיכולות גדל ומתפתח.

   בעולם בו אנחנו חיים, כל הזמן צצים חידושים ומתחדשות גם הדרכים לייעול העסק. אחת מהדרכים אשר תופסות תאוצה בשנים האחרונות ומראות תוצאות מוצלחות בפיתוח העסק הינו האימון העסקי. האימון העסקי הינו תחום מעולם האימון, מה שמוכר גם כ-Coaching. בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים פונים לאימון עסקי ככלי לייעול צמיחת העסק.

   כמו באימון שמטרתו להביא להגשמת האדם אפשר להסתכל על ההגשמה שבעסק. יש אנשים שמבחינתם הגשמה עצמית תהיה טיול להודו, או משפחה עם 2.5 ילדים וכלב, יש אנשים שהגשמה עצמית שלהם תהיה להיות שכיר במפעל גדול. ישנם אלו שההגשמה העצמית שלהם היא לפתוח עסק משלהם, עסק שבו יוכלו לצמוח בעצמם יחד עם צמיחת העסק. גם את החלומות של העסק כמו את החלומות של בעל העסק יש להגשים ויש לדעת איך לעשות את זה בגישה הנכונה.

   בשביל להבין את הקסם שבאימון העסקי, פנינו למאמן תמיר פלג, מייסד קבוצת יוזמות, תמיר מאמן אישי ועסקי כבר למעלה מ- 10 שנה והעביר אימונים עסקיים למגוון רחב של עסקים וארגונים. ביקשנו מתמיר לתת לנו קצת מהידע שלו על הדרך להביא את העסק לכדי הצלחה.

   תמיר, למה בעצם לקחת מאמן עסקי ולא פשוט לקרוא בספרים המתאימים?

   "אני לא שולל, יש ספרים מעולים שיכולים לעזור ולהעניק כלים מאוד טובים. אבל זה לא אומר שברגע שבעל העסק יקרא את הספר, הנה הקסם יקרא והעסק יצמח. אין כאן קסמים, גם לא באימון העסקי. חשוב מאוד להבין, התהליך איננו קסם בין רגע, אין כאן הוקוס-פוקוס, זה תהליך ממושך. קוראי הספרים לפעמים נסחפים אחר הרעיונות והסיסמאות. באימון עסקי יש ליווי אמיתי ומתמשך של איש מקצוע, אדם בעל ניסיון בניהול נכון של עסקים, פתיחת עסק והבאתו להצלחתו. המאמן יודע לכוון את האימון לפי דרישות העסק ובעליו, כלים מותאמים שלא כל ספר יכול לתת לך."

   איך אימון עסקי מביא את העסק לדרך ההצלחה?

   "באימון עסקי העסק עובר תהליך כמו בתהליך של אימון אישי סטנדרטי. ההבדל נעוץ בכך שבאימון העסקי ההתמקדות היא על העסק כישות נפרדת המבקשת להגשים את עצמה. בתהליך האימון העסקי אנחנו בוחנים את העסק, את החזון שאיתו העסק נפתח, מה המטרות והיעדים שהעסק מציב לעצמו בשנה הקרובה. אנחנו ממשיכים ובודקים את המצבה האנושית של העסק, מכוח האדם הכי זוטר ועד ההנהלה הבכירה, חלוקת תפקידים, חלוקת סמכויות, אנשי השיווק, השירות, המכירות, כמובן לפי סוג העסק. בשלב הבא, כאשר ידוע לנו מי נגד מי ומי בעד מי אפשר להבין מה אפשר וצריך לחזק. כן, קראתם נכון, לא לשפר, לחזק! מוצאים את היתרונות של העסק ובהם אנו נשתמש לבדל את העסק מהקולגות בתחום."

האם האימון עסקי מתאים לכל עסק?

   "כל עסק באשר הוא, אם אתה בעל עסק לשיווק מכוניות, מכירת צעצועים, או סוכנות לביטוח חיים, כל עסק יכול להרוויח מאימון עסקי. לא חשוב אם זה עסק מכולת של איש אחד, שהוא המנכ"ל ואב הבית או שמדובר בעסק בינוני או אפילו בארגון גדול."

   האם צריך להעביר אימון לכל העסק או מספיק רק לבעלים?

   "מניסיוני לא תמיד צריך להעביר את כל כוח האדם בעסק את האימון עסקי, לפעמים אימון כזה עלול לפספס את המטרה שלו. אפשר לעשות אימון עסקי ממוקד לבעל העסק או למנכ"ל. לאנשים אלו, אימון עסקי וליווי מותאם יביא לניהול יעיל יותר של העסק. חשוב לזכור - המטרה העיקרית באימון עסקי הוא מינוף היכולות של העסק ומנהליו על מנת להגדיל את ההכנסות."

תגיד, זה נשמע לי שאנחנו לא באמת מאמנים רק את העסק, לא ככה?

   "זה מצחיק, במקרים רבים שאימנתי עסק, האימון התחיל עם בעל העסק כאשר המרכז הוא העסק באמת. אבל מפגישה לפגישה לפעמים התבצע לו מה שנקרא "הרמת מסך". גילינו יחד שבעצם אנחנו מדברים על בעל העסק עצמו, על מה שעוצר אותו מלהגשים את עצמו, על הפחדים והחששות שלו, על התמודדויות שלו ביום יום, על המוטיבציה שלו ולא רק על העסק שלו, במקרים אלו, האימון הופך מאימון עסקי  לאימון אישי ניהולי.

יש לך טיפ נוסף לתת לנו..?

   "יש לי 12 טיפים לתת לשנת 2012, אבל נחכה לזה בראיון הבא ברשותך

יש למה לצפות...


תמיר פלג, בעל תואר M.B.A במנהל עסקים, התמחות בתהליכי קבלת החלטות, הוא מנכ"ל ומייסד קבוצת "יוזמות", משמש מאמן בכיר אישי, מאמן עסקי, יועץ ארגוני ועסקי מנחה ומאמן יחידים וקבוצות לשיפור תוצאות אישיות ועסקיות. לתמיר פלג, ניסיון רב בשיפור מיומנויות ניהול, שירות ומכירה ומזה שנים עוסק באימון, ייעוץ ופיתוח אסטרטגי לחברות מצליחות ולחברות במשבר.

קבוצת יוזמות - אנשים יוזמים הצלחות
ייעוץ, אימון ופיתוח עסקי מפעילת מכללת יוזמות להכשרת מאמנים והתמחויות באימון
www.yozmotgroup.co.il 
info@yozmotgroup.com
  1-700-70-88-80
http://www.facebook.com/yozmot.group




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב